Часовой пояс: UTC + 3 часа




Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 2 ] 
Автор Сообщение
 Заголовок сообщения: [fxphd] RFL202 - RealFlow 5 Project Workshop [2011, ENG]
СообщениеДобавлено: 2012-01-14 00:22 
Не в сети
Хранители
Хранители
Аватара пользователя
Раздал: 3.51 ГБ
Скачал: 1.74 ГБ
Ратио: 2.024


Зарегистрирован: 2011-11-08 20:09
Сообщения: 12155
RFL202 - RealFlow 5 Project Workshop
#777
Год выпуска: 2011
Производитель: fxphd
Сайт производителя: http://fxphd.com/
Автор: Mark Stasiuk
Продолжительность: 4h
Тип раздаваемого материала: Видеоурок
Язык: Английский
Описание: RealFlow 5 стала часто используемых FX инструмент для кино и промышленного производства, преимущественно для создания жидкостей, как вода, кровь и расплавленный шоколад, но ncreasingly для сложных жестких и мягких динамики тела. Out-Of-ящик, он может создавать красивые, органические анимации обусловлено физикой, и с некоторой практикой и nowledge, художники могут достичь поразительных, высокого класса, арт-визуальные направлены на передний край визуальных эффектов.

Class 1: Oveview.
Like all mature CG packages, RealFlow is a maze of details, features and parameters. This class functions as a quick overview to highlight those aspects that are crucially important to most project work, to help you sort thru what’s important, and what you can not worry about (for the most part). In the class we’ll go over the elements of the UI that you need to know; menu items that are important but often overlooked by even experienced fx artists; the core functionalities so you know what’s RealFlow can do; and the basic workflow that you’ll use over and over again in your work.
Class 2: Particle Fluids, Part 1
Art-directed pour into a glass – If you start using RF for production, you will be surprised how often you find yourself doing a pour of fluid into a glass. Weirdly, each time you do it, the project needs will be sufficiently different that you’ll find it challenging, making it worth a class. Also, it makes a great intro to dealing with particle emitters, daemons, object interaction and the standard workflow. Here we’ll pour fluid from a bottle into a glass according to specific shot needs, and make the fluid behave in a naturalistic, yet art-directed way. The art-direction is always the source of the challenge.
Class 3: Particle Fluids, Part 1
Forming a word out of rain hitting a windshield – In this class we’ll continue to explore particle-based fluids and their interaction with objects, this time creating a ain storm hitting a car, and using the fluid to form a logo on the windshield.
Class 4: Meshing and options for visualizing your sim results
After you’ve created your simulations, you have to render them. There’s now quite a wide variety of ways to do that, but typically this involves generating meshes around your particles first. We’ll cover the ways of meshing in RealFlow. Also, we’ll discuss alternative methods of meshing and also particle rendering, to give you a broader feeling for how to turn your results into images.
Class 5: Getting to know grid fluids
Flood-forming a logo – RealFlow 5 includes a brand new fluid solver called a grid fluid, and in this class we’ll start working with it. It’s designed for doing larger-scale simulations, so we’ll start by forming a logo with a giant flood.
Class 6: Grid fluids 2
Beach scene – In this class, we’ll extend our knowledge of the grid fluid solver by creating an oceanside simulation of waves washing up on a beach.
Class 7: Realwaves Intro
Making a basic ocean surface – Construct a choppy, open ocean surface using the new rwc workflow, including some floating debris, and make it tile to create a larger ocean patch.
Class 8: Rigid and soft bodies,and basic Python, Part 1
Shooting a basketball – Set up a rigid body sim for a basketball shot. Make the basketball a soft body. Use a python script to set a target direction for the initial velocity.
Class 9: Rigid bodies and basic use of Python, Part 2
Firehosing a moving target near a swimming pool – Set up a rigid body sim of a swimming pool scene and a moving target. Use the previous targeting script to hoot a fluid jet at a pinata swinging on the end of a chain over a pool. When hit, have it break apart. Have the rigid bodies and the fluid interact with the pool.
Class 10: Extending Python
Building a custom force field to make a lava lamp Create a scripted force field that makes fluid oscillate up and down in a container, making a lava lamp.

Файлы примеров: отсутствуют
Формат видео: MOV
Видео: H264, 1152 x 720, 24 fps
Аудио: AAC, Mono, 64Kbps, 44100 hz





12.08.2011 ТОРРЕНТ-ФАЙЛ ОБНОВЛЕН. ДОБАВЛЕНЫ ВСЕ ФАЙЛЫ ПРОЕКТОВ.


У вас нет необходимых прав для просмотра вложений в этом сообщении.


Вернуться к началу
 Профиль  
Ответить с цитатой  
  • Торрент
Автор: Релизер Хэш: ---
Добавлен: 2012-01-14 00:25 Приватный: Нет (DHT включён)
Статус:
---
Размер: 2.81 ГБ (3 013 713 245 байт)
Изменил:
---
Скачали: 0 (Раздающих: 0%)
Причина:
---
Здоровье: 0%
Сидеров: 0 Личеров: 0
Скорость раздачи: 0 байт/сек Скорость скачивания: 0 байт/сек
Последний сидер: Нет Последний личер: Нет
Для скачивания торрента необходимо зарегистрироваться или войти на трекер.
 Заголовок сообщения:
СообщениеДобавлено: 2012-01-15 15:24 
Не в сети
Администратор
Администратор
Аватара пользователя
Раздал: 47.85 ТБ
Скачал: 2.45 ТБ
Ратио: 19.562


Зарегистрирован: 2010-04-17 21:34
Сообщения: 5201
Откуда: Московская обл. г.Люберцы
описание


Вернуться к началу
 Профиль  
Ответить с цитатой  
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 2 ] 

Часовой пояс: UTC + 3 часа


Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: Bing [Bot] и гости: 10


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете добавлять вложения

Найти:
Перейти:  
Переместиться наверх
 Главная |  Список форумов |   Time : 2.428s | 16 Queries | GZIP : Off |
tracker_cron